1 Kasım 2007 Perşembe

Öğrenim Yönetim Sistemi

ÖĞRENİM YÖNETİM SİSTEMİ

Öğrenim yönetim sistemi; öğrencinin kendi isteği doğrultusunda ders seçimi yaparak, belli zamanlarda derse girerek öğrenmenin sağlandığı ve öğrencinin ne kadar girip çıktığı neler öğrendiğini sunan bir sistemdir.
Öğrenim yönetim sistemi sayesinde bilgiler tüm dünyaya sunulabilmekte üye olan herkes istediği dersi öğrenebilmektedir. Öğrenmeye zamanı olmayan çalışan insanlara veya kendisini geliştirmek isteyen insanlara fırsat sunmaktadır. Öğrenci istediği zaman derse katılıp öğrenebilmekte böylece zaman sorunu ortadan kalkmaktadır. Öğrenciler bilmedikleri konuları öğrenerek yeni iş olanaklarına açık olmaktadır.
Öğrenim yönetim sistemi içerisinde sadece konu anlatımları değil, alıştırmalar, online testler, etkileşimli anlatımlar, konuların uygulanma biçimi, forumlar, dosya alış-verişleri yani istenilen konuların indirilmesi, takvim, gerçek zamanlı sohbet ortamları, öğrencinin durumunun raporlanması, hangi dersi girip ne kadar zaman ayırdığı hepsi vardır. Ayrıca uygulanan testler sadece çoktan seçmeli değil, boşluk doldurmalı, doğru-yanlış, kısa cevaplı, çoktan yanıtlı sorular otomatik olarak oluşturulabilir.
Bu sistem insanlara büyük imkânlar sunmaktadır. Öğrencinin illa okula gitmesine gerek kalmamakta çalışırken bile okuma, bilgisini paylaşma, yardım alabilme imkânına kavuşmaktadır. Çoğu insan çalıştığından veya maddi imkânlar yüzünden okula gidememekte istediği bilgilere ulaşamamaktadır. ÖYS sayesinde bu sorun kısmen kalkmaktadır. Bana göre kısmen olmasının sebebi öğrenmek isteyen her kişinin evinde bilgisayar olması ve internete bağlanması gerekiyor. Az çok bilgisayar kullanabilmelidir. Bunlar da yine maddi imkanlara bağlıdır.
Öğrenim yönetiminin sistemini ne kadar kusursuz gözükse de bazı yerlerde sınırlı olduğunu düşünüyorum. Yazdığım gibi bilgisayar alımı, internet bağlatılması, bilgisayarın kullanımı… Ayrıca ÖYS’de verilen kurslar da üye olan öğrenci mi yoksa başka bir insan girip girmediğini anlamamız çok zor. Bu eksiklik web kamerasıyla giderilebilir gibi gözükse de yine sorun çıkmaktadır. Her insanın evinde web kamerası olacak diye bir şey yok. Hem de her an her saniye de öğrenciyi karşıdan gözlemleyemezsiniz. Bir yerde öğrenciye güven gerekiyor. Bir de yapılan sınavlarda, testlerde öğrencinin kopya çekmeden cevap verdiğini nerden bilebiliriz ki…





Neslihan Şentürk
040623018

Hiç yorum yok: